Translate/Oversett

fredag 20. november 2015

EN VANLIG DAG NED ICW.

ICW er en innlands vannpasasje som strekker seg langs østkysten av USA. Det står for intracoastal waterway. Mye av det vi ser her er elver, sumper, strender og nå som vi er kommet lengre sør, palmetto trær.

Mamma! skrek jeg. Det var første dagen min ned ICW. Jeg skulle ikke gå glipp av noe. For en uke siden hadde vennene mine og Bindy fra marinaen seilt til starten av ICW. De hadde sendt bilder av turen fra første dagen de dro, og nå var det min tur. Vi begynte med skole hver morgen og etter noen timer var jeg ferdig. Da løp jeg opp til tuppen av båten og snakket til meg selv. Jeg bare sto der og tenkte på alt jeg ville se. Plutselig ut av sivet rett i nærheten fikk jeg øye på en flott Blue Heron. En stor fugl med lange bein og et lite hodet som ser ut som om han har tatt litt for mye hårgelè. Det er nemlig bare en liten dutt av hår bak på hodet til skapningen. En time senere kom vi til et sumpete område med mange insekter. EKKELT!
De andre dagene var nesten akkurat det samme. Noen ganger hadde pappa startet opp motoren før jeg våknet. Noen dager spiser vi frokost mens pappa styrte båten, andre ganger er i ankret opp på samme sted i flere dager. Noen ganger drar vi inn til en liten by eller ser på en film. Det er kanskje det jeg liker best :)
(Kaja)