Translate/Oversett

fredag 29. januar 2016

GYMTIME PÅ SERRY


Alle som går på skole har gym, ikke sant? Så vi seiler en seilejolle. Den har et seil, den kan flyte og den er hard som stein. Vi gir navn til joller, båter og kajakker, så seile jolla vår heter Bella. Jeg og søsteren min Kaja lærer å styre Bella og holde på med seilet. En gang da jeg og pappa var i seilejolla ga pappa meg seilet I TILLEGG TIL RORET!  Jeg sa; "Jeg er redd for å tippe Bella»", men da sa pappa at det går helt fint om jeg gjorde det. Etter en liten stund hadde jeg teknikken og seilte tilbake til båten.
(ELLA)


Padlebrett er en annen vannsport vi driver med. Det går ganske sakte, men har en utrolig evne til og få deg til og tenke på nesten hva som helst. Det er en super nyttig ting å ha når du vil være litt alene. Det er da de gale jentetankene til en Kaja strømmer inn og ut. Jeg plukker tankene opp og slipper tak på dem nesten like fort som de kommer. Så får jeg en ide! Tenk så deilig å komme hjem til lukten av boller i ovnen. Det er da musklene slår til og jeg bruker alle kreftene mine. Jeg snur meg og starter å padle tilbake til Serry. Kanskje jeg får prøve en liten bit rett fra ovnen. 

Tankene begynner og slå til igjen , tanker om stillhet, om venner og om jeg kanskje burde bare bli på vannet litt til. For da husker jeg at det er tid for lekser når  jeg kommer hjem. Å sitte på et padlebrett hele dagen er vel ikke så dumt?


På skolen der jeg gikk når jeg bodde på Tranby hadde de verdens beste gymtimer. Jeg husker at jeg kom inn fra  storefri og løp rett til gymsalen. Vi hadde det så travelt at noen glemte gym baggene sine ved klasserommet og måtte løpe tilbake og hente den. Men sånn er det ikke her. Her hopper du i en båt eller en annen ting som flyter og starter en styrketrening med en liten twist.
(KAJA)